مهمترین مطالب مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت ها

در این مطلب سعی کرده ایم لیست کاملی از مطالب و مفاهیم مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت ها را به همراه چند نمونه از کمپین های مسئولیت اجتماعی شرکتی را درج کنیم. با ما همراه باشید.

 

مسئولیت اجتماعی شرکتی چیست؟

مسئولیت اجتماعی شرکتی اشاره به روش هایی دارد که شامل ابتکار عمل هایی می شود که برای جامعه مفید واقع می شود. مسئولیت اجتماعی شرکتی یک کسب وکار می تواند مجموعه متنوعی از تاکتیک ها را در بر می گیرد، از بخشیدن قسمتی از دارایی و درآمد شرکت به مؤسسات خیریه تا اجرای عملیات مرتبط با کسب کار به شیوه های سبز تر. چند دسته عمده در دسته مسئولیت اجتماعی وجود دارد که بسیاری از کسب وکارهای امروزی در عملیات خود به کار می گیرند: ۱- تلاش های زیست محیطی: یکی از عمده موارد تمرکز مسئولیت اجتماعی شرکت محیط زیست و طبیعت است.

 

نگاه مسئولانه به مسئولیت اجتماعی

نگاه مسئولانه به مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی مفهومی است که با اجرای آن می توان به ایجاد یکپارچگی بین واحد های سازمان ها و موسسات از یک سو و مشارکت و حمایت آحاد مردم در مسیر توسعه پایدار دست یافت. در این خصوص لازم است مدیران علاوه بر تخصص ها و مهارت های فنی و اداری از نیازهای محیطی و اجتماعی خود آگاه بوده و در جهت حل مسائل و بحران های جامعه برنامه هایی را متناسب با فعالیت بنگاه های خود طراحی و تدوین کنند. چنانچه سازمان ها و موسسات خود را نسبت به وضعیت موجود جامعه مسئول دانسته و هریک در حدود مسئولیت های خود برای رفع مشکلات تلاش کنند در این صورت جامعه ای سالم، شاد و هم افزا خواهیم داشت.

 

روش اجرای مسئولیت اجتماعی بنگاه ها

روش اجرای مسئولیت اجتماعی بنگاه ها

۱- رویکرد تدافعی: یک شرکت در ابتدا با ورود مبحثی جدید مخالفت می کند. این رویکرد در کشور ما بسیار مرسوم است؛ فرار از پرداخت مالیات، حق بیمه و حقوق کارگر از نمودهای بارز رویکرد تدافعی است.۲- رویکرد هزینه- فایده: به مرور به فکر راه چاره افتاده و به فکر محاسبه هزینه- فایده می­افتد. ۳- رویکرد استراتژیک: بعد از مدتی شرکت متوجه می­شود که در این شرایط تنها محاسبه هزینه – فایده کفایت نمی­کند و آن را در برنامه­ریزی­های استراتژیک خود می­گنجاند؛ تبعیت از قوانین، پرداخت مالیات و . در این بخش قرار می گیرند.

 

مسئولیت اجتماعی شرکت چه تاثیری در روابط عمومی دارد؟

دلیل اینکه چرا روابط عمومی به مسئولیت اجتماعی شرکت ربط دارد این است که شرکت هایی که به سود جامعه، کمک رسانی می کنند برای شهرت خود هیچ چیزی به دست نیاورده اند، البته در صورتی که جامعه آن را نشناسد و قدردانی نکند، اما یک شرکت نوع دوست نگران این موضوع نیست. انجام دادن کار خوب برایش کفایت می کند. هر هیأت مدیره ای که پاسخگوی سهامداران است و مسئولیت قانونی دارد اگر تلاشش دیده نشود، بی پروا می شود. همانطور که راک فلر گفت: وقتی کار درستی انجام می دهید بگذارید مردم کار شما را بفهمند.

 

چطوری یک کمپین مسئولیت اجتماعی شرکتی خوب اجرا کنیم؟

برای شکست کمپین‌ مسئولیت اجتماعی شرکتی دلایل متفاوتی می‌تواند عنوان شود اما به صورت خلاصه، موارد زیر می‌تواند در موفقیت یک کمپین تاثیر مستقیم داشته باشد. ۱ - دانش کافی؛ راهکار پیشنهادی : اساسا نیاز می‌تواند نیرو محرکه‌ی خوبی باشد اما نمی‌تواند دلیل خوبی برای موفق شدن یک کمپین باشد. شخص و یا سازمانی که تمایل دارد یک کمپین موفق ایجاد کند، می‌بایست اشراف قابل قبولی به آن نیاز و راه حل‌های احتمالی آن داشته باشد. آگاهی رسانی پیرامون یک نیاز و یا یک معضل، قابل تقدیر است اما چیزی که باعث می‌شود یک کمپین نتایج قابل قبولی را کسب کند، موضوعی ورای آگاهی‌رسانی است.

 

لینک مطلب به صورت کامل: مسئولیت اجتماعی شرکت ها از سیر تا پیاز

۳۰ نمونه عالی از برترین شعارهای تبلیغاتی برندهای موفق

روش های ست کردن لباس فرم اداری زنانه

روش های مختلف در خصوص ست کردن کت و شلوار اداری

مسئولیت ,اجتماعی ,شرکت ,یک ,ها ,های ,مسئولیت اجتماعی ,اجتماعی شرکت ,اجتماعی شرکتی ,در این ,یک کمپین ,مسئولیت اجتماعی شرکتی ,مهمترین مطالب مربوط

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گود مووی فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی گروه مشاورین املاک بام دروس خرید و فروش برنامه با شروین Amirpouyan Khoshgam شورای دانش آموزی شرکت فنی و حفاظتی ایمن گستران دلنوشته موسسه خدمات پرستاری نبض مجله ی زیبایی و سلامتی